Опис
Колись давно лиховісна ігуана викрала вогонь, та втекла із ним високо в гори, під саме небо… і тільки хоробрий опосум зголосився повернути викрадене, забіг до печери ігуани, підпалив хвіст і мерщій побіг до свого лігва! «Жар-хвостики» – це заснована на старій казці швидка карткова гра зі ставками, в якій ви будете намагатися принести до вогнища своєї родини опосумів якомога більше жаринок. Та стережіться, бо як не будете обережні, суперники можуть викрасти вже здобуте.
Прочитати казку про викрадення вогню уічолів, що надихнула дизайнерів на створення гри, можна у статті за посиланням.
Жар-хвостики – спритні викрадачі вогню
Настільна гра «Жар-хвостики» крім базових правил пропонує гравцям також режим гри із Пройдисвітом, котрий урізноманітнить ставки за гри вдвох або втрьох. Жоден з учасників не гратиме за Пройдисвіта, а втім, він все одно може красти карти інших гравців та заважати їм наблизитися до перемоги.
Та перш ніж познайомитися із Пройдисвітом ближче, розглянемо основні правила гри.
Приготування до гри
- Кожен гравець обирає колір та бере собі відповідну колоду. Колоди містять карти опосумів, карту лігва та карту вогнища.
- Всі учасники викладають перед собою горілиць карту вогнища свого кольору та розміщають на ній одну карту опосума так, щоб символ вогника на карті вогнища виглядав з-під карти опосума. Це не може бути карта джокера зі значенням “+1”, і всі початкові карти вогнищ на столі мають бути різного номіналу. Якщо гравці відкрили карти з однаковим номіналом, необхідно замінити одну з них.
- Решта карт з колод гравців складатимуть їхню стартову руку.
- Перетасуйте колоду ігуани та розташуйте її в центрі столу горілиць.
- Можна починати!
Перебіг гри Жар-хвостики
Гра триватиме, аж поки не вичерпається колода ігуани. Потому гравці підрахують символи вогників на здобутих картах вогнища. Гравець із найбільшою кількістю вогників оголошується переможцем.
Кожен раунд має декілька етапів.
- Вибір карт гравцями. На початку раунду візьміть на руку усі карти під картою лігва та усі підготовлені карти. Стос використаних карт можна буде добрати на руку тільки наступного раунду. Виберіть серед карт на руці трьох опосумів із найбільш підхожими для успіху значеннями. Ці трійко сміливців залишаються у вас на руці. Решту карт покладіть під карту лігва перед собою.
- Полювання. Початкова ставка визначається верхньою картою у колоді ігуани. Карта ігуани визначає найменше значення першої ставки, тож, наприклад, “4+” означає, що наступною має бути ставка зі значенням 4 або вище. Першим ходить гравець, що виграв попередній раунд, або найстарший гравець, якщо це перший раунд. У свій хід учасники можуть зробити ставку – розіграти з руки горілиць у стос скиду карту, що принаймні на 1 більша за попередню ставку. Якщо ставити нічого, або гравець не бажає цього робити, він може спасувати. Якщо раунд не завершиться й черга ходу повернеться до вас, ви знову зможете розіграти карту.
- Перемога у раунді. Якщо ваша ставка була останньою, і хід знову дійшов до вас, ви здобуваєте вогонь для своєї сім’ї опосумів! Заберіть верхню карту з колоди ігуани, викладіть її перед собою та накрийте опосумом, що здобув вам перемогу. Якщо перед іншими гравцями є вогнища, накриті опосумами з таким само значенням, що й ваш переможний сміливець, ви крадете з під них карти вогнищ! Так, навіть карту стартового вогнища! Розташуйте вкрадені карти під виграну в цьому раунді карту так, щоб було видно і їхні символи вогників.
- Підготовка до наступного раунду. Якщо колода ігуани ще не закінчилась, всі учасники беруть на руку свій стос лігва, опосумів, з-під яких вкрали карти вогнища, і вже готові до гри використані карти з попереднього раунду. Після цього переберіть стос скиду за кольором та сформуйте з них окремі стоси використаних карт гравців.
Гра із Пройдисвітом
Пройдисвіт – це неігровий персонаж. Так, як у рольових іграх! Він заважатиме решті гравців здобути перемогу, та сам перемогти у грі не може, хай і здатен виграти раунд.
- На початку гри візьміть чорну колоду карт, та поверніть із неї до коробки карти лігва та вогнища. Перетасуйте позосталі карти й сформуйте з них колоду Пройдисвіта.
- Що раунду перший гравець буде виконувати ходи за Пройдисвіта. Пройдисвіт може робити ставки з карт у його резерві. На початку раунду в резерві Пройдисвіта немає карт, тож викладіть до нього верхню карту з його колоди.
- Якщо верхня карта у стосі резерву Пройдисвіта виконує вимоги ставки, покладіть її до скиду. Інакше відкрийте до резерву Пройдисвіта верхню карту з його колоди.
- Якщо Пройдисвіт виграє раунд, виграна ним карта вогнища та всі карти, що він може вкрасти, відправляються назад до коробки й більше не використовуються у партії.
- Наприкінці раунду всі карти зі скиду та резерву повертаються до колоди Пройдисвіта.
Відгуки
Відгуків немає, поки що.